News // 200 News by 1st Unit

'It opens up only to you' - Der Spot für das HUAWEI MATE 20 PRO liefert eine Hollywoodreife Verfolgungsjagd mit Bildern von DOP Jalaludin TRAUTMANN c/o 1ST UNIT

HUAWEI stellte Mitte Oktober 2018 in London mit dem Mate 20 Pro den Nachfolger für das Mate 10 Pro vor. Neben anderen Neuerungen ist das Mate 20 Pro das erste Huawei-Smartphone, das ab Werk mit Android 9 und der neuen Nutzeroberfläche EMUI 9 läuft. Das Feature das hier im Spot beworben wird ist der Fingerabdrucksensor gleich im Display. Hierauf spielt ntürlich auch der Slogan des Spots an: 'It opens up only to you'. Regie beim Spot führte Tibor Glage, DOP war Jalaludin TRAUTMANN c/o 1ST UNIT. Erhältlich ist das Mate 20 Pro weltweit in fünf Farben: Schwarz, Grün, Pink, Blau und Twilight.

Netzwelt urteilt über das Mobiltelefon: "Das Huawei Mate 20 Pro ist ein echter Technologieträger und stellt in dieser Hinsicht zumindest im Android-Lager derzeit alle anderen Geräte in den Schatten. Wer ein High End-Handy sucht, kommt an diesem Modell nicht vorbei. Zumal der chinesische Hersteller das volle Potenzial der Hardware noch nicht ausschöpft. Einige Funktionen werden erste später per Software-Update nachgereicht." Im Handel ab ca. 999 Euro. 
03.12.2018 // show complete article

 
NEWBORN SHARPNESS! DOP Stefan von Borbély c/o 1st Unit hinter der Kamera des neuen HONGQI H5 Commercials, produziert von Beijing Eye für OGILVY AND MATHER BEIJING

DOP Stefan von Borbély c/o GoSee Member 1st Unit realisierte gemeinsam mit Regisseur Matthias Zentner, GoSee Member Beijing Eye und der Postproduktion VELVET Mediendesign aus München einen eleganten Commercial für das Chinesische Premium Car Brand Hongqi.

Hongqi Chinas symbolträchtige Limousinenmarke mit einer roten Fahne auf der Motorhaube wurde 1958 etabliert und wird seither als Fahrzeuge bei Paraden zu staatlichen Feierlichkeiten genutzt. Das neue Modell HONGQI H5 ist durch intelligente, sprachgesteuerte Verbindungssysteme und Unterhaltungselektronik im Wagen gekennzeichnet.

Velvet über die Produktion : "Initiated by a spark of the creative idea, the process of car-making becomes a wild and free manifesto of crafting grandness. The red flag logo becomes alive as the spark of ignited creation. Beams of red light are released from the mind to the pen, out of the design studio and in the calm night cityscape spreading the spiritual grace and elegance over China. Travelling through China-wide landscapes, the red tails illuminate the people and enrich the scenery in a whimsical way. The Chinese meaning of the word “Honqi” is “red flag”. Derived from the logo it became a spark forming the shape of the new H5 model along the design lines immersed in a red glow. The red lines form the material emphasizing its entire, new-born, beauty evolved from the power of a waterfall. A legend reborn."
18.06.2018 // show complete article

 
'Be Yourself' - ein künstlerisches Manifest über Courage und Selbstvertrauen, gefilmt als starke Coming-Out Story von Regisseur Sandro Suppnig und DOP Jalaludin Trautmann c/o 1ST UNIT für die Single Step Foundation

Sandro Suppnig c/o 1ST UNIT  realisierte gemeinsam mit DOP Jalaludin Trautmann c/o 1ST UNIT den Film 'Be Yourself' für die Single Step in Sofia, Berlin und New York.  Die Idee : 'Be Yourself was born as a passion project in order to inspire young people around the world to be true to themselves. Produced by Single Step Foundation in Bulgaria, which provides critical support to LGBTI youth and their families, with the generous pro bono collaboration of a number of international professionals, companies and partners, the video is an artistic manifestation of courage, self-expression, human connection and community.'

“I wanted to create a coming out story that is universal, that everyone can relate to on some level. A piece to inspire young people to have the courage to be their true self, using parkour as a metaphor for finding inner strength by belonging to a community. If this film helps only one person, I have achieved what I wanted”, so Regisseur Sandro Suppnig.

Zu sehen sind in 'Be Yourself' der deutsche Schauspieler Robert Maaser ('Mission Impossible – Rogue Nation',
'Sense8'), der New Yorker Künstler Edward Granger und eine Gruppe bulgarischer Parkour Athleten. Gedreht wurde in Sofia und im Umland mit Support von B2Y. Anfang Juni erscheint der Film auf Online Kanälen weltweit.

“One year ago I had a vision of a young man in distress standing on the edge of a cliff. And he takes one crucial step… I am deeply grateful to the amazing team that created Be Yourself, for their dedication and heart”, so Ivan Dimov, Founder of Single Step.

Sandro über seine Arbeit als Regisseur : "Through my professional as well as private life I have been very lucky to meet-, and learn from extraordinary personalities along the way, live in several countries, and to have acquired the availability to speak five different languages fluently (German, English, French, Spanish and Italian). My multicultural sensibility and understanding also reflects in my work, often drawing inspirations from Italian and French cinema, photography – everything from Helmut Newton to Peter Beard, music. I’m constantly observing things, watching people, situations and moments. Sometimes I take notes or pictures, sometimes these observations just become memories. Then, one day, they re-appear in modified form, in a scene of a film of mine."

Single Step’s mission is to help LGBTI youth, their families, friends and allies in Bulgaria in the process of recognizing, coming out and affirming their sexual orientation and gender identity. We fully realize that this process is challenging and unique to each individual but we are here to help the young members of our community in Bulgaria take that essential first step. We provide comprehensive resources to the community: a toll-free hotline, an online support chat, peer support groups and soon, a physical community center which will not only be a “safe house” for LGBTI kids in need, but will be a real home for the community. Our ultimate goal is to help create a viable, tight, proud and accepted LGBTI community in Bulgaria. We believe that the only way to do so is through personal example in order to motivate and inspire young LGBTI people to be themselves.
09.06.2018 // show complete article