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#26reasons - Die A-Z Kampagne für die junge Bank N26 mit Fotografie von ILKA & FRANZ und Animation by Cris WIEGANDT und Frank GROLL, alle Artists c/o COSMOPOLA

"Diese Kampagne hat Riesen Spass gemacht. Ich weiss noch wie ich im Soho House im Sommer auf der Terrasse am Pool sass und überlegt habe, wie bekommen wir das hin mit dem Timing, weil doch Ilka & Franz bereits eine Reise geplant hatten und wir mehr Shooting-Tage brauchten für soviel viele Motive. 26! Ausserdem Foto und Film." so Barbi, CEO COSMOPOLA. "Die Lösung: Shooting in London und Berlin, Foto in London mit Ilka & Franz und Film-Animationen in Berlin mit Cris Wiegandt und Frank Groll. Die Freigabe für den Job bekam ich als ich am Strand in Nizza war... das werde ich auch nicht vergessen! Am lustigsten war die Schildkröte auf dem Skateboard, sie hat doch glatt vor ihrem Auftritt erstmal ihr Revier markiert...;)!"

N26 ist eine deutsche Direktbank, die sich auf die Kontoführung per Smartphone spezialisiert hat. Die Zahl im Namen ist auf die 26 einzelnen Würfel in einem Zauberwürfel und auf die ersten Büroräumlichkeiten Unter den Linden 26 in Berlin zurückzuführen.Mit Stand Juni 2019 hat die Bank über 3,5 Millionen Kunden. Knapp 60 Prozent der Kunden sind jünger als 35 Jahre. N26 bietet ihre Dienstleistung derzeit in 24 europäischen Ländern an. GoSee: n26.com


CREDITS
Photography: ILKA & FRANZ @ COSMOPOLA
Agency: Granny
Art Direction: Michael Tucker
Client Services: Abi Bashorun
Production & Agent: COSMOPOLA @cosmopola_berlin
Animation Director and Post Production: CRIS WIEGANDT @ COSMOPOLA
DoP: FRANK GROLL @ COSMOPOLA
Props Stylist: Katie Fotis
Props Assistant: Pablo Lobu
Food Stylist: Maud Eden @Hersagency
Makeup: Grace Ellington
Hair: Hannah Godley
Nails: Yasmin Elwakil

05.11.2019 // show complete article

 
Keep Research Alive ! Charite Berlin punktete im Sommer 2019 mit der Aktion "Printed by Parkinson's" von Innocean Worldwide - Das Artwork von Ender SUENNI (Fotos) und Frank GROLL (Film), beide Artists c/o COSMOPOLA

Charité Berlin is raising awareness for Parkinson’s disease with the world’s first "diseased machine". With more than 10 million people suffering from Parkinson’s across the globe, Charité Berlin strives to raise awareness with an art-based campaign. It was created by a machine that mimics the individual symptoms of Parkinson’s sufferers.

The fundraising campaign, which includes a doc-series, was created by Innocean Worldwide for Charité Berlin, Europe’s largest University Hospital. The machine was developed by MediaMonks and Cosmopola. The artworks give unique insight into the lives of six Parkinson’s patients, raising awareness and emphasizing the importance of finding a cure.

By adding kinetic and neurological data from Parkinson’s sufferers to a 3D printer, the charity was able to create the first "diseased machine", which researchers used to print altered versions of items that people with the disease are no longer able to use, such as a camera, a chainsaw and a pen.

The campaign aims to make the daily struggle of living with Parkinson’s tangible. The six patients’ kinetic and neurological data was used to create 3D models. The individual art pieces were then 3D-printed as if the printer itself was “infected” by their symptoms. The collection of distorted artworks features beloved objects they have difficulties in using, such as a pen, camera, kayak paddle, or chainsaw.

These 3D prints were available to view (or purchase on request) from Berlin’s Alte Münze gallery from 26 thru 28 July, with all proceeds going to the Parkinson’s research of Charité – Universitätsmedizin Berlin. The work was written by Reinier Gorissen, art directed by Marlon von Franquemont and Kevin Hipke, and directed by Frank GROLL c/o COSMOPOLA Artist Management Berlin.
05.11.2019 // show complete article

 
Big City Feeling für die ROLLA'S JEANS Kampagne - Fotos und Film von Deniz ALACA c/o COSMOPOLA

Deniz ALACA c/o COSMOPOLA fotografierte für ROLLA`S JEANS die Kampagne in New York. Gestylt wurden die Motive von Elly McGaw. Und dem nicht genug: Zur Fotokampagne produzierte sie auch gleich noch das Video. "Ihr erstes Video wurde dann auch gleich mit drei Kameras gefilmt." so COSMOPOLA begeistert. Hair & Makeup Laila Hayani. GoSee: rollas.com.au
05.11.2019 // show complete article