News // 40 News by Patrick Curtet

No Limit: Patrick Curtet realisiert die Energie geladene Sports & Lifestyle Serie 'JUST...' auf den Strassen von Los Angeles - Fotografie und Film aus einer Hand

“Is there a city with more inspiration than Los Angeles? This city never stops rolling; there is always something happening. Each street or corner is a potential location for a photo or film shoot.” Das französische Motion & Photography Duo MP Curtet arbeitet nun bereits seit gut drei Jahren in der kalifornischen Metropole - und ihr Weg ist noch lange nicht zu Ende. Aktuell produzierten sie eine energetische Sports- & Lifestyle-Strecke samt dynamischem Spot.

“The series expresses our vision of 'always staying true to who you are'. With a modern style in a suspended moment in time, there is a cinematographic series of images followed by a short film to show how photo and film can be combined in the same style” so die Beiden Kreativen zu GoSee. 


CREDITS Model: Eva Flores, Wardrobe Stylist: Holly Copeland, Hair & Makeup: Lucy Crawford, Production: MJ 68 Productions, Art Direction: DWAIN - www.dwain.com, Postproduction & Editing: DWAIN Axel Bonnot
02.04.2019 // show complete article

 
'Cadillac shine in NYC streets' - der französische Automotive-Fotograf Patrick Curtet aus LA fotografiert die CADILLAC Brand Kampagne für die Agentur ROKKAN

Fotograf PATRICK CURTET präsentiert seine neue Arbeit für den Kunden CADILLAC und die Agentur Rokkan auf GoSee : 'Cadillac shine in NYC streets'. "What can be a better assignement than shooting the Iconic Cadillac brands in New York's streets?" so der französische Fotograf mit Wahlheimat Los Angeles PATRICK CURTET zu GoSee.

Der Transportation-Spezialist war der Glückliche, der an 10 schönen Produktionstagen die gesamten neuen Bild-Welten für die Brand-Kampagne einfangen durfte. An diesen 10 Tagen erkundeten Patrick und sein Team - bestehend aus nicht weniger als 35 motivierten und talentierten Personen - die Strassen NYC um vor Ort an Locations zu fotografieren die dem Brand-Image entsprachen.

"The team had to tell stories around 4 models, ATS V, CT 6 and CT6 V and the flagship of the brand The Escalade." so Patrick Curtet. Fotografiert wurde für den Kunden CADILLAC, betreuende Agentur war die Publicis-Tochter ROKKAN, Production MJ 68, Postproduction Curve Digital.

12.02.2019 // show complete article

 
Der Film 'MONSTER' revisited von Transportation-Spezialist Patrick Curtet, die fimreifen Fotos für Euch auf GoSee, aktuell zu sehen anlässlich der lamiamiart.com

Nach seiner äusserst erfolgreichen ersten Solo-Ausstellung in Hollywood im letzten September verfolgt der französische Fotograf PATRICK CURTET mit Wohnsitz Los Angeles weiter sein Konzept 'The 25TH frame'. Seine Erklärung zum schönen Titel: "As the cinema traditionally used 24 frames per second to tell a story I am using a 25th one to tell my own vision of some iconic Hollywood films. The film 'Monster' was the inspiration for my latest series." Unter folgendem Link findest Du alle weiteren Arbeiten zum Themenkreis The 25th Frame auf seiner Seite : curtet.com/25th-frame-exhibition . Seine Arbeiten sind aktuell in der Printversion auf der lamiamiart.com zu sehen.


About LA|MIAMI ART SHOW. AC Gallery presents the third annual LA|MIAMI ART SHOW 2019 in partnership with Artsy taking place concurrently with the LA Art Show. Rising contemporary artists living on the cultural coasts will converge in Hollywood to give an eclectic glance into the art of today, setting the precedent for a new year of contemporary art exhibitions and programming at AC Gallery. The show is open primarily to independent, emerging artists seeking to present projects and works in an intimate, established gallery setting while gaining invaluable experience to further their respective careers. LA|MIAMI ART SHOW will showcase over 30 artists working in contemporary fine art at AC Gallery’s 4,000 square foot gallery space in all media types including Abstract, Art Objects, ConceptuaL, Craft, Minimalist, Photography, Pop art, Representational, Sculpture and Works on paper with limited edition prints and artist merchandise.
05.02.2019 // show complete article