11.11.2019  •  Advertising NEWS

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FRIENDLY FIRE breaks the rules und zeigt ERSTE Bank Studenten-Kampagne mit aufwändigen 3D Simulationen für Jung von Matt/Donau

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FRIENDLY FIRE

FRIENDLY FIRE breaks the rules Conventions have past, traditional behavior does not work anymore. ERSTE BANKs current campaign for students declares war on plain old payment- and service processes. This approach is supported by sophisticated 3D simulations that highlight the liquidation of old fashioned payment methods and their lack of feasibility. „For us it was quite exciting to support the campaign´s visual language by digging deep in our simulation box. For the spots we then used liquid-, cloth- and finite element simulations.“ explains Philipp Zaufel, Lead Visual Effects Artist at Friendly Fire. Credits Client: ERSTE BANK Agency: Jung v. Matt/Donau 3D/CG Work: Friendly Fire Vienna Music/Sound: Blautöne/Vienna

Client: Erste Bank
Advertising Agency: Jung von Matt/Donau
Sound Design: Blautöne

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FRIENDLY FIRE bricht mit Gewohnheiten. Das Herkömmliche war gestern, alte Gewohnheiten ziehen nicht mehr. Die aktuelle Studentenkampagne der ERSTE BANK sagt tradierten Bezahl- und Servicevorgängen den Kampf an. Optisch überhöht wird dieser Anspruch mit aufwändigen 3D Simulationen, die den allgemein üblichen Zahlungsverkehr als in Auflösung begriffen und wenig praktikabel darstellen.

'Für uns war es spannend, die Bildsprache der Kampagne durch einen Griff in die Simulationskiste mitzugestalten. Zum Einsatz kamen dabei Liquid-, Cloth- und Finite Element Simulationen,' so Philipp Zaufel, Lead Visual Effects Artist bei Friendly Fire.

 
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