News // 98 News by TAKE Agency

Say it loud, wear it proud! Stefan DOTTER c/o TAKE AGENCY fotografiert die ZAZI x United Nations Kollektion

"People first. Fair supply chain. Living wages. Dignified working conditions. We carry out a Social Impact Report for every collection made in collaboration with the Ethical Fashion Initiative. Social workers are embedded in the communities in which we work, and closely monitor the implementation of our code of conduct. Extensive data is collected to carefully measure the impact of each order, to ensure that the work is positively impacting the lives of the artisans and that our projects are working towards the UN Sustainable Development Goals." ethicalfashioninitiative.org forddert: #NotCharityJustWork

Stefan DOTTER c/o TAKE AGENCY fotografierte sensible Mode-Bilder für das ZAZI x UNITED NATIONS Ethical Fashion Initiative (EFI) Projekt in Afghanistan. Die Kollektion zielt darauf ab, die Kapazitäten kleiner marginalisierter Gemeinschaften zu stärken, nachhaltige Lebensgrundlagen in Afghanistan zu fördern und zu den Zielen der Vereinten Nationen für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs) beizutragen. Die Kollektion wurde von Josepha Rodriguez gestylt, Model war Bianca Padilla.

About - The Ethical Fashion Initiative. After gaining experience working internationally in the leather and footwear industry, Simone Cipriani relocated to Ethiopia with a UN agency to develop the local leather industry there. The idea for the Ethical Fashion Initiative was born in Nairobi. Cipriani visited the Korogocho Slum, where he met the skilled artisans working there. He saw an opportunity; to connect artisans with the fashion industry for mutual benefit.

Simone Cipriani began the project in 2009. He developed a cooperative of micro-producers in the Korogocho slum with the guidance of visionary Gino Filippini; a lay missionary in the slums who inspired Cipriani to create jobs to do good. Gradually, the project has expanded to Burkina Faso, Mali, Ghana, Haiti, Ethiopia, Nepal, Cambodia, and recently Afghanistan, Tajikistan, Uzbekistan and Cote d’Ivoire .Today, through his work at the Ethical Fashion Initiative, Simone Cipriani has become a key spokesperson, at the forefront of the growing global movement for ethical supply chains in the fashion industry. The Ethical Fashion Initiative is a programme of the International Trade Centre, a joint agency of the United Nations and the World Trade Organisation.
ethicalfashioninitiative.org
21.05.2019 // show complete article

 
'Brotherhood' im F WORD Magazin - das farbenfrohe Editorial von Raul RUZ c/o TAKE AGENCY

Fotograf und Regisseur Raul RUZ c/o TAKE AGENCY fotografierte das Editorial 'Brotherhood' für das F WORD Magazin. Mit viel Haltung und entsprechender Farbe hebt sich Raul gekonnt von der aktuell angesagten düsteren und launigen Darstellung der Jugend ab - er wollte stattdessen die heutige Jugend auf frische und unterhaltsame Weise präsentieren. Art Director Lola Vila, Styling Garazi Cortázar, Hair & Make-up Egon Crivillers. GoSee !
20.05.2019 // show complete article

 
TOPSHOP x ADIDAS ORIGINALS - die Kampagnen-Fotos zur Mode-Kooperation der Giganten von Rosaline SHAHNAVAZ c/o TAKE AGENCY

Die in London lebende Fotografin Rosaline SHAHNAVAZ c/o TAKE AGENCY fotografierte die beiden Schönheiten Julia Johnson und Jasmine Dweyer für die neueste TOPSHOP x ADIDAS-Kampagne. Styling Hanna Fok und Hair & Makeup Athena Paginton. TOPSHOP über die ADIDAS ORIGINALS: "Mach es klassisch mit adidas Originals. Mit dem ikonischen Logo und drei Streifen Detail kommen die Jogginganzüge und Sport Basics in einer entspannten Passform mit einem coolen Sport Edge. Streifen und Colour Blocking geben den Klassikern der Marke ein modernes Update." Für Top Shop war Creative Director Kate Phelan für die Kooperation verantwortlich, für ADIDAS ORIGINALS schmeisst Creative Director Josefine Aberg ihren Namen in den Ring mit den drei Streifen. GoSee : topshop.com
20.05.2019 // show complete article