News // 6 News by Todd Antony

Todd Antony : 'Cholita Escaladoras' Boliviens indigene Frauen pfeifen auf Stereotypen und besteigen den höchsten Berg Südamerikas als Zeichen für mehr Respekt - die Reportage des englischen Fotografen auf GoSee

Dass es sich in einer „Culture of Machismo“ für Frauen nicht gehört, auf einen Berg zu klettern, sieht Jimena Lidia Huaylas aus El Alto anders und besteigt zusammen mit ihren Freundinnen regelmäßig Boliviens höchste Berge. TODD ANTHONY begleitete die bolivianischen Kletter-Frauen und zeigt uns eine wundervolle Reportage aus den Bergen Boliviens.

'A new personal project on the ‘Climbing Cholitas’ or ‘Cholitas Escaladoras Bolivianas’. A group of Aymara indigenous women who are breaking stereotypes and shifting perceptions. In January of this year they summited the 22,841ft peak of Mt Aconcagua. The highest mountain outside of Asia. And did so eschewing traditional climbing clothing in favour of their traditional, vibrant, billowing dresses, and using their traditional shawls to carry equipment rather than backpacks.

The word ‘Cholita’ has previously been used as a pejorative term for the indigenous Aymara women of Bolivia. But these woman are reclaiming it as a badge of honour.

In the very recent past, as little as 10 years ago, Bolivia’s indigenous Aymara women were socially ostracised and systematically marginalised. Known as ‘cholitas’, these women, easily identified by their wide skirts, braided hair and bowler hats, suffered racial discrimination and could be refused entry to certain restaurants, using public transport and entering certain public spaces such as the capitals central square, Plaza Murillo

While these woman have been advocating for their rights since at least the 1960’s, their movement was further invigorated by the 2005 election of Evo Morales. Bolivia’s first Amerindian president. Since then the majority indigenous population have seen greater recognition and autonomy.'
16.07.2019 // show complete article

 
Todd Antony fotografiert Wohnungswechsler für die BT BRITISH TELECOM, DVLA - Driver & Vehicle Licensing Authority und 'Explore the home of Herny' - die Historic Royal Palaces Kampagne

Todd Antony fotografierte für BT (British Telecom)... 'Aimed at people who are moving home, highlighting how easy it is to transfer your BT services across. The images were very elaborate set builds in studio, with the exception of the river of course,' so der Fotograf zu GoSee.

'Explore the home of Herny' heisst es in der Kampagne, die Todd Antony für Historic Royal Palaces fotografierte. Die HRP ist eine gemeinnützige Organisation, die im Auftrag des britischen Kultusministeriums die unbewohnten Paläste des britischen Königshauses verwaltet. Die Organisation verwaltet zum Beispiel den Tower of London, den Hampton Court Palace oder Kensington Palace.

Zudem fotografierte er eine eyecathcing Kampagne für die Driver & Vehicle Licensing Authority.
25.04.2019 // show complete article

 
TODD ANTONY fotografierte Honda CB500X Kampagne 'Adventure Around Every Corner' für DDB in Paris, Huawei France Kampagne und die HSBC 'Birminghome' Diversity Kampagne

'Adventure Around Every Corner' so der Titel der Kampagne, die TODD ANTONY für Honda CB500X in Paris im Auftrag von DDB fotografierte. 'Big thanks to the team @curiousprods for retouching, and to @asyagrechka for quite literally hanging out on the side of a Parisian building for the day,' so der Fotograf.

Für HUAWEI France fotografierte der Werbe- und Fine Art Fotograf Todd Antony verschiedene Szenerien vom Kino-Erlebnis mit Kids bis hin zu Augmented Reality.

Und seine HSBC 'Birminghome' Kampagne hat die kulturelle Diversität der Stadt zum Thema. HSBC's neues Headquarter wurde jüngst in Birmingham eröffnet.
08.04.2019 // show complete article